vineri, 18 noiembrie 2022

Discuții despre numere (number talk)

 Aceasta este o activitate ce dezvoltă simțul numerelor (number sense). Se face cu toată clasa. O ședință durează 10-15 minute.

Profesorul scrie pe tablă o operație. Se preferă calcule ce nu dau un rezultat rotund (se evită 13+7; 5X12 etc., sunt preferabile 23+9; 5X19; etc.).

Copiii trebuie să facă apoi calculul:

- fără să folosească algoritmul standard;

- fără să scrie (în gând);

Copiii care au terminat anunță prin ridicare de mână (sau pe altă cale, stabilită de profesor).

Profesorul numește copii, care spun rezultatul și modul cum au ajuns la el. Profesorul scrie numele elevului pe tablă și în dreptul numelui schițează metoda folosită de elev. Apoi procedează la fel cu alți elevi. Este important să se scoată în evidență căi diferite de a face același calcul și să nu se eticheteze una dintre metode ca fiind „corectă” sau mai bună decât celelalte.

Aveți aici, ca model, o discuție despre numere între profesori.

(Da, știu, „tabla” e mirobolantă.)

Aici, explicații în engleză pentru clase mici.


Sursa: brownbagteacher.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu